민세훈 사진
민세훈
연구분야
내연기관, 연소공학, 열유체공학
학위
공학 박사
이메일
shmin@inha.ac.kr

세부내용

주요 연구분야

· 폐플라스틱 활용 저온 열분해 고도화

· 압축착화엔진에서 배기배출물 저감 및 연소 성능 향상

· 시스템 내 열관리

· 열효율 향상에 관한 연구



연구 실적 및 대표 과제 수행 경력

· 민세훈, 이은상, "폐비닐 및 폐플라스틱에서 수소 추출을 위한 열분해로의 기술 동향", 한국수소 및 신에너지학회 2022 춘계학술대회, 2022

· 바이오디젤 연료의 저온 연소 해석 메커니즘 개발을 통한 가연한계 규명 (한국 연구재단)

· Soot/NOx model coupling 축소화 연소 메커니즘 개발 및 유효성 평가를 통한 1차/2차 생성 미세먼지 발생 제어 연구 (한국연구재단)

· Se Hun Min, Hyun Kyu Suh, Seonin Jo and Suhan Park, “Effect of cryogenic intake air temperature on the in-cylinder temperature and formation of exhaust emissions in a compression ignition engine”, Journal of Engineering for Gas Turbines and Power, Vol. 141, No. 9, 091022, 2019

· Se Hun Min and Hyun Kyu Suh, “Effect of water vapor injection on the distributions of equivalence ratio and the NO emission reduction in a CI engine”, Journal of Energies, Vol. 12, No. 22, 4248, 2019

· Se Hun Min, Hyun Kyu Suh, Junepyo Cha, “Effect of simulated-EGR (N2) on the distribution characteristics of equivalence ratio and the formation of exhaust emissions in a CI engine under early injection conditions”, Journal of Energy, Vol. 193, No. 2, 116850, 2020

· Se Hun Min and Hyun Kyu Suh, “Optimization of simultaneous reduction of NO and soot by using simulated-exhaust gas recirculation (CO2 + N2) in compression ignition engine under early combustion conditions”, Journal of Environmental Progress & Sustainable Energy, Vol. 40, 118120, 2020

· Se Hun Min and Hyun Kyu Suh, “Fuel droplet behavior in a cylinder under the difference CO2 mole fraction conditions controlled by simulated-EGR in Engine, International Journal of Automotive Technology, Vol. 23, No. 1, pp. 1-11, 2022